خودروی ملی با پلتفرم چینی و تولید سه خودرو داخلی تا سال 95
 


پلتفرم خریداری شده ممکن است یک کراس اور باشد؟

پلتفرم خریداری شده ممکن است یک کراس اور باشد؟


از چند ماه پیش خودروسازان بزرگ داخلی با بهانه مقابله با تحریم‌ها مذاکره با خودروسازان چینی برای همکاری مشترک را آغاز کردند. در قدم اول یکی از خودروسازان بزرگ کشور با یکی از خودروسازان چینی برای خرید و واردات پلت‌فرم یکی از خودروهای تولیدی آن خودروساز بدون سیستم های پیشرانه و انتقال نیرو به توافق رسیده است. و موتور و گیربکس آن توسط شرکت داخلی و از تولیدات همین شرکت خواهد بود.

 

 

پلتفرم کپی شده از خودروهای ژاپنی!

پلتفرم کپی شده از خودروهای ژاپنی!

 

در صورتی که از موتور و گیربکس‌های موجود در کشور در این زمینه استفاده شود اولین خودروی تولیدی با استفاده از آن در سال 94 به تولید خواهد رسید. در صورت برنامه‌ریزی برای طراحی و تولید موتور و گیربکس جدید نیز این کار حداقل چهار سال زمان خواهد برد.

این خودرو با برند خودروساز داخلی تولید شده و طراحی بدنه و مدل آن نیز بر عهده این خودروساز خواهد بود. در این زمینه طراحی بدنه جدید معمولا به بازه زمانی حدودا دو ساله نیاز دارد.

پلت‌فرم خودرو شامل موتور، گیربکس، سیستم‌های مکانیکی مانند اکسل، ترمز و کفی است که مجموعا 40 تا 50 درصد قیمت یک خودرو را تشکیل می‌دهند. بقیه قیمت خودرو نیز مربوط به بخشهای دیگری چون تزیینات بدنه، سیم کشی داخلی، قطعات جانبی و هزینه‌های تولید و مونتاژ قطعات خودرو است.

 

تولید سه خودرو داخلی تا سال 95

 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد:‌ برای رقابت در بازارهای بین المللی، ایران خودرو تا سال 1395 حداقل سه محصول با طراحی داخلی و یک محصول مشترک با خودرو سازان معتبر تولید خواهد کرد.

جواد نجم الدین افزود:‌ جهانی سازی ایران خودرو بدون جهانی شدن صنعت قطعه سازی میسر نمی شود و این شرکت همواره درجهت رشد این صنعت گام برداشته است.

وی نقش قطعه سازی را در رقابتی شدن صنعت خودرو کشور و حضور مستمر در بازارهای خارجی کلیدی دانست و اظهار کرد: ایران خودرو از طراحی تا تولید محصولات جدید، قطعه سازان را در این فرآیند مشارکت داده است.

نجم الدین خاطر نشان کرد: طبق تحقیقات استراتژیک انجام شده برای حضور جدی قطعه سازان هر کشوری در بازارهای بین المللی یکی از پیش نیازهای مهم عبور تیراژ داخلی از مرز یک میلیون خودرو شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاریهایی که در خطوط تولید گروه صنعتی ایران خودرو انجام شده ظرفیت تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودرو را دارد که درصورت تامین قطعه امکان بهره‌برداری از این ظرفیت وجود دارد.

او به نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت درصادرات خودرو و قطعه اشاره کرد و گفت:‌ مهم ترین نقش این وزارتخانه اقتصادی کردن تولید داخلی برای صادرات است.

نجم الدین، عوامل مهم برای اقتصادی کردن تولید داخل را نیازمند توجه بیشتر مسوولان عنوان کرد و گفت:‌ اعطای تسهیلات بلند مدت کم بهره برای صادرات،‌ وام ارزان قیمت برای گردش عملیاتی، اصلاح تعرفه مواد اولیه، حمل و نقل ارزان قیمت و جوایز صادراتی از جمله این عوامل به شمار می رود.

وی اظهار کرد: به علت گران بودن هزینه سرمایه گذاری، قطعه سازان ما درجهت تولید قطعات پیچیده با ارزش افزوده بالاتر حرکت نکرده اند.

نجم الدین تصریح کرد:‌ درهمه کشورها برای هزینه حمل و نقل محصولات صادراتی یارانه می پردازند ولی هزینه حمل و نقل و توقف درگمرک درایران بسیار بالاست.

وی ادامه داد: مشوق‌های صادراتی در ایران حداقل و زمان دسترسی به آن بسیار طولانی است و مشوق ها باید متناسب و درسریع ترین زمان ممکن پرداخت شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 506
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1048
بازدید ماه : 13235
بازدید کل : 462949
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2